A la ronda del mig es decideix cobrir la ronda a nivell peatonal, creant una rambla força llarga que en cada punt es va adaptant al seu entorn, Es cobreixen sortides de vehicles davant dels edificisper evitar sorolls, es creen pujades i baixades a la rampa allà on hi ha més circulació peatonal, etc. Un projecte a escala humana, amb una paviment, un mobiliari urbà i un arbrat agradable, on en pocs moments s’és conscient que s’està caminant per damunt d’una de les vies ràpides més importants de la ciutat.

A Vilafranca del Penedès les principals infraestructures passen per fora de la ciutat. No existeixen vies ràpides com poden ser rondes, aquesta funció la fan determinats carrers que travessen la ciutat però a nivell. L’única infraestructura que es troba en una situació similar a l’actuació de Sants són també les vies ferroviàries. Sempre havien arribat a l’estació de manera soterrada però descobertes. De fet no era massa inconvenient perquè queden a un extrem de la ciutat i a l’altra banda hi havia un barri industrial antic amb bodegues i petites empreses. Però amb l’arribada de l’AVE tot canvia. Les noves vies passen per la vora de les de rodalies i s’ha començat el cobriment amb la sorpresa per a l’ajuntament i els veïns que la rambla que s’està construint no comunica a nivell de carrer els dos costats de les vies perquè no s’han pogut, o volgut, baixar un parell de metres com a molt. També aprofitant el cobriment de les vies i la creació d’aquest parc damunt, la barriada industrial annexa sofrirà una profunda remodelació i es construiran nous habitatges.
No hay comentarios:
Publicar un comentario