Es tracte d’un CREIXEMENT seguint un esquema clarament RADIAL, amb dos eixos principals: N-S i E-O, separat del nucli antic per dues grans barreres, les vies de tren i una “autovia”. Si be és cert, que les REPERCUSIONS SOCIALS d’un TRAÇAT HETEROGÈNI d’aquestes característiques hauria de reforçar la DISGREGACIÓ PER CLASSES, aglutinant-se al centre, el poder i els diners, en aquest cas el fenomen no s’acaba de materialitzar. S’han de tenir en compte ALTRES FACTORS, alhora de fer una afirmació com aquesta: com ara el TAMANY DE L’ACTUACIÓ, l’ACCESSIBILITAT o el TRANSPORT. Aquest cas ens mostra ALTRES PROBLEMES, al CENTRE s’hi concentra una GRAN ACTIVITAT i el tràfic intens que es veu obligat a passar per allà acaba per COL•LAPSAR-lo.En canvi els seus LÍMITS es van difuminant, els blocs de pisos passen a convertir-se en casetes unifamiliars i la BAIXA DENSITAT provoca la necessitat d’agafar el cotxe per a qualsevol DESPLAÇAMENT.
La sol.lució òptima: heterogeneïtat homogènia (serveis, equipaments, habitatge i terciari distribuïts de manera heterogènia en una malla homogenia).
No hay comentarios:
Publicar un comentario