Per començar volia remarcar la gran feina desarrollada al centre cultural, especialement pel fet de no rebre gairebé subvencions o ajuts. Tenia un aspecte molt bohemi i seductor per a l’artista, i semblava està dirigit amb molta dedicació, entusiasme que doten al centre d’una gran oferta de practica artistica molt escassa al barri i a la ciutat de Barcelona.
La Sagrera, com ja varem comentar la sortida, representa una gran arteria de mobilitat i provoca un gran tall als teixits de la ciutat, una sicatriu molt forta per a la vida urbana.
Es fa dificil de imaginar que és pugui desarrollar un projecte d’aquestes dimensions, i més amb la situació actual del sector de la costrucció, tenint en compte que representaven gran part de financiament. El que segur es desarrollara és la nova estació de la Sagrera per a l’arribada de l’Ave desde París. Ja que es l’origen de tota la intervenció.
En el transport ferroviari madrid disposa una estació central, suposo que pel seu teixit radial, a diferencia de barcelona que disposarà de dos estacions centrals. Aquesta disposició fa que les vies no creuen la ciutat, sino que la rodegen i a travessen només mitja ciutat, la que queda a la esquena de l’estacio d’Atocha, generant una cara i una esquena de la ciutat.
Barcelona pel contrari es una ciutat de pas, que es creua en la conexió Madrid-París, i pertant funciona a través de barcelona o perimetralment per darrere de collserola.
Aixo permetra una millor conexió de la ciutat amb el transport ferroviari d’alta velocitat i rodalies. Pero presenta encara molt punts de la ciutat on representa un problema perque les vies encara funcionen descobertes.
Per acabar voldria dir que resulta extrany que per molt rapid i ecologic que pugui ser l’ave davant el cotxe, es prioritzes davant les necesaries millores que requereix el tranport de rodalies de barcelona, de la qual disposen molts més usuaris al dia.
domingo, 10 de mayo de 2009
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario