jueves, 7 de mayo de 2009

CURANT FERIDES

Sens dubte, és una molt bona notícia per la ciutat de Barcelona que el tren d'alta velocitat hagi arribat a la ciutat fa una mica més d'un any.Sota el meu punt de vista, viatjar en tren per a trajectes de mitja distància és molt més còmode que fer-ho en avió ja que habitualment els aeroports es troben a les afores de les ciutats mentre que les estacions de tren solen estar-hi al centre.En el cas de Barcelona hi ha un fet diferencial i és que la ciutat està reconvertint dues estacions de tren ens estacions intermodals. Com va explicar l'arquitecte responsable del projecte aquest és un fet molt interessant ja que aquestes estacions no seràn "culs de sac" on els trens només poden arribar-hi i sortir-hi sinó que al estar connectades es convertiran en estacions de pas, fet que optimitzarà, encara més, els temps de trajectes, aquests seran més directes i això també pot ser beneficiós econòmicament ja que gent que estigui realitzant un llarg trajecte té la possibilitat de para i passar unes hores o uns dies a la ciutat.D'altra banda, aquestes grans operacions d'arquitectura i urbanisme, si es fan bé, poden ser molt beneficioses per la ciutat i per els barries en els quals tenen lloc. Potser a l'estació de Sants, aquesta transformació no es percebrà gaire però pel que fa a la Sagrera, es pretèn soterrar l'estació i convertir el que abans era una zona oblidada i marginal en un gran parc urbà amb una sèrie d'equipaments per donar cohesió social al barri. Aquesta fórmula també estrà present al barri de Sants, al final de la Rambla Badal, amb la impossibilitat de soterrar les vies s'ha optat per construir un gran calaix de formigó que s'ajardinarà en la seva part superior i es convertirà en un passig/parc que a part de crear un nou espai verd cosirà dues part del barri històricament s'ha trobat dividit per les vies del tren.Tot això es pot dur a terme gràcies a les grans inversions que que realitzen els ministeris davant d'aquests grans events que permeten millorar la ciutat en general a partir d'operaciosn d'infraestructures.El mateix va passar amb les Olimpiades i el Forun 2004, grans events d'interès internacional que serveixen a les ciutats com a excusa per per realitzar grans millores generalment d'infraestructures.Amb les Olimpiades es vanc onstruir les Rondes per descongestionar el trànsit del centre de la ciutat, es va revitalitzar tota la zona portuària del Poble Nou amb la Villa Olímpica i moltes més coese com la Torre de Comunicacions de Norman Foster. Pel Fòrum, es va donar una nova cara a Barcelona de la zona que limita amb Sant Adrià, es va fer arribar la Diagonal fins al mar, es construeix una gran depuradora d'aigues i la gran pèrgola fotovoltaica.També m'agradaria destacar la importància que aquestes operacions tenen entre els veïns de les zones afectades. Sovint es creen plataformes veinal que reclamen variacions o interessos propis. Això ens demosytra que la gent es mou i la societat en la que vivim no està tant "morta" ni acomodada com ens volen fer creure molts cops. A Brusel·les no hi ha cap operació d'aquest tipus. Pel que fa al tren hi trobem 3 estacions importants a més de la Estació Cental. Aquesta és una estació de sortida i arribada de trens i connexions amb altres ciutats belgues i europees. Les altres estacions són de pas i els trens circulen per la superficie just fins al moment d'arribar a les estacions.




No hay comentarios:

Publicar un comentario