En aquest moments la necesitat de resoldre aquests aspectes i millorar l’espai públic, es clara. Pero cal recordar que en un primer moment el cobriment de la rambla Brazil va ser desestimada per l’ajuntament, i va requerir l’impuls privat per executar-se.
Mes tard l’ajuntament si es mostra favorable e impulsa nous punts a barcelona que també requerien el soterrament del antic cinturo/ronda del mig o els parc lineal que cobriran les vies fins a sants i a la Sagrera.
Pel que fa els projectes que ens varen explicar, els trobo molt interesants, un gran treball d’adaptació topografica i d’usos degut a un emplaçament tan ajustat i condicionat. Tot hi aixi trobo certes ambigüetats encara que segurament es pioner a Europa. La principal dificultat la trobo en l’alçada del corredor públic en forma de parc situat a 10 m. Estarà ballat?, tancara a les nits?...El fet de transportar el peato a unes cotes uniques a la ciutat, també comporta establir-los en tots els altres sentits, com per exemple l’accés de vehicles rodats ja sigui policia, guardia urbana o el servei de carrega i descarrega per a bars restaurant, kioscos, o d’altres usos que puguin ubicar-se a coberta.
Crec que un dels elements claus que fara funcionar aquesta nova aposta urbanistica és el fet de que el parc s’entrega a nivell a la plaça de Sant i l’ajudará a apropar-se a la ciutat, aixi com, la presencia regular de rampes, escales o ascensors, que redueixen al maxim la distància amb el espai públic estandar.
Madrid, com les grans capitals europees, Roma, Paris i Londres, veu accentuda aquesta problematica per la condició de capitals amb més grans artèries de comunicació. Per exemple, madrid, la disposició radial del teixit amb el neixement de totes les autovies en el km.0 i creuan la ciutat en les quatre direccions cardinals extenense per tot el pais. Per interconectar aquestes ramificacion s’han anat desarrollant successius cinturons o anells al voltant de la ciutat a mesura que aquesta ha anat creixent. Els darrers anys, al igual que barcelona, s’han iniciat millores en aquests antics anells que s’havien convertit en carrers de la ciutat, pero encara queden moltes vies semienterrades o no cobertes que generen soroll i pol•lució i una molestia pels veïns, aixi com un tall que col•labora a incomunicar areas o teixits de la ciutat e inclús acentúen segregacion urbanes i socials.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario