El tràfic de Ciutat Vella, hauria d’estar més clarament restringit, és a dir, regular-lo per tal que només poguessin accedir aquells vehicles de càrrega i descàrrega o els serveis municipals de neteja o manteniment. Aquests vehicles autoritzats haurien de normalitzar les franges horàries d’accés per minimitzar la molestia de veïns i usuaris. Per tal que el barri mantingui una activitat veïnal i d’oci activa, però sense la presència de vehicles privats.
Pel que fa a la resta d’usuaris de Ciutat Vella, crec que l’accés hauria de ser en trasport públic fins les rondes perimetrals o a través de la Via Layetana fins al cor del barri gòtic.
Aquí podria entrar a debat alguna de els propostes urbanistiques de finals del s.XIX i prinicpis del s.XX, que ja reclamaven una segona via vertical que a travessés el Raval d’igual forma que la Via Layetana amb el Gotic. Propostes com la d’en Cerdà, Baixeras, Darder... que apostaven per la prolongació del carrer Muntaner a l’interior del Casc Antic però que, amb el temps s’ha vist reduït a l’actual rambla del Raval.
Aquestes propostes permetien dividir Ciutat Vella en 3 àrees de similars dimensions i millorar-ne l’accesibilitat, permetre l’arribada en transport public fins al cor del Raval, aixi com millorant la comunicació vertical de Barcelona, a través d’una via rodada que permetés unicament, creuar la ciutat antiga emulant la via Layetana,
No hay comentarios:
Publicar un comentario