sábado, 28 de febrero de 2009

El transit a Ciuta Vella

El tràfic de Ciutat Vella, hauria d’estar més clarament restringit, és a dir, regular-lo per tal que només poguessin accedir aquells vehicles de càrrega i descàrrega o els serveis municipals de neteja o manteniment. Aquests vehicles autoritzats haurien de normalitzar les franges horàries d’accés per minimitzar la molestia de veïns i usuaris. Per tal que el barri mantingui una activitat veïnal i d’oci activa, però sense la presència de vehicles privats.

Pel que fa a la resta d’usuaris de Ciutat Vella, crec que l’accés hauria de ser en trasport públic fins les rondes perimetrals o a través de la Via Layetana fins al cor del barri gòtic.

Aquí podria entrar a debat alguna de els propostes urbanistiques de finals del s.XIX i prinicpis del s.XX, que ja reclamaven una segona via vertical que a travessés el Raval d’igual forma que la Via Layetana amb el Gotic. Propostes com la d’en Cerdà, Baixeras, Darder... que apostaven per la prolongació del carrer Muntaner a l’interior del Casc Antic però que, amb el temps s’ha vist reduït a l’actual rambla del Raval.

Aquestes propostes permetien dividir Ciutat Vella en 3 àrees de similars dimensions i millorar-ne l’accesibilitat, permetre l’arribada en transport public fins al cor del Raval, aixi com millorant la comunicació vertical de Barcelona, a través d’una via rodada que permetés unicament, creuar la ciutat antiga emulant la via Layetana,

Tot hi que no es van realitzar integrament aquestes propostes, la tendència escollida per l’ajuntament en els últims 20 anys intenta seguir la idea d’erradicar el cotxe al casc antic i lliurar-la progressivament als vianants. Com per exemple l’obertura de la plaça de la catedral o el carrer Nou de la Rambla.




No hay comentarios:

Publicar un comentario